Všeobecné zásady k provozování vozidla s turbodmychadlem pro jeho dlouhou životnost :
- Dodržování intervalů výměny motorového oleje, všech filtrů a požadavků na kvalitu oleje.
- Přejít z olejových intervalů LongLife na pevné intervaly max. po 15.000 km / 1rok nebo méně ( doporučujeme 10.000km / 1rok - u některých značek vozů jsou značně poddimenzované olejové filtry )
- Používat pouze originální filtry.
- Motor startujte zásadně bez plynu.
- Nepožadovat po motoru maximálním výkon před zahřátím na provozní teplotu.
- Po dlouhodobém využívání maximálního výkonu (např. jízda po dálnici vysokou rychlostí) před zhasnutím nechat motor běžet bez zátěže ve volnoběžných otáčkách dostatečnou dobu a umožnit tak vyrovnání teplot na turbodmychadle.
Všeobecné zásady k výměně turbodmychadla :
!!! Při poškození turba je nutné vždy nejprve odstranit příčinu poškození původního turbodmychadla !!!
- Před výměnou turba je nutné vyměnit olejovou náplň vč. olejového a vzduchového filtru
- Před výměnou oleje doporučujeme udělat výplach motoru, pro odstranění všech usazenin
- Před montáží nového turba je nutné vždy kontrolovat tlak oleje a to jak za studena, tak hlavně za tepla
- Zkontrolovat, případně vyměnit přívodní hadici sání, střepiny s poškozeného turba se mohou dostat klidně až do filtr boxu.
- Zkontrolovat, případně vyčistit nebo vyměnit tlakové hadice a intercooler
- Před prvním startem motoru po montáži turba, dostatečně zalít turbo olejem
- Po prvním startu nechat motor běžet na volnoběh až do zahřátí motoru
K výplachu motoru doporučujeme používat Pro-Tec Engine Flusch.
A následně k ochraně nového turba a také všech ostatních součástí motoru Pro-Tec Oil Booster.
Velmi vhodné, též používat preventivně, při každé výměně oleje. Přípravky je možno zakoupit u nás.
Nejčastější závady turbodmychadel
Axiální ložisko
Radiální ložisko
Turbínové kolo a hřídelí
Turbínové kolo
Kompresorové kolo
Kompresorové kolo
Ložisková skříň
Víko ložiskové skříně na straně kompresoru
Kompresorové kolo
Kompresorové kolo
Radiální ložisko
Turbínové kolo
Ložiska turba provozované dlouhodobě na LongLife výměny oleje.
Všechny tyto poškození mají nejrůznější druhy příčin ( jízdní styl, mazání, nekvalitní díly turba, vyvážení, nespávná montáž a jiné. ), které je nutno odhalit a také je zcela nezbytné vyměnit všechny poškozené díly, např. ložiskovou skříň - tu skoro nikdo nemění.