Všeobecné zásady k provozování vozidla s turbodmychadlem pro jeho dlouhou životnost :
- Dodržování intervalů výměny motorového oleje, všech filtrů a požadavků na kvalitu oleje.
- Přejít z olejových intervalů LongLife na pevné intervaly max. po 15.000 km / 1rok nebo méně ( doporučujeme 10.000km / 1rok - u některých značek vozů jsou značně poddimenzované olejové filtry )
- Používat pouze originální filtry.
- Motor startujte zásadně bez plynu.
- Nepožadovat po motoru maximálním výkon před zahřátím na provozní teplotu.
- Po dlouhodobém využívání maximálního výkonu (např. jízda po dálnici vysokou rychlostí) před zhasnutím nechat motor běžet bez zátěže ve volnoběžných otáčkách dostatečnou dobu a umožnit tak vyrovnání teplot na turbodmychadle.
Všeobecné zásady k výměně turbodmychadla :
!!! Při poškození turba je nutné vždy nejprve odstranit příčinu poškození původního turbodmychadla !!!
- Před výměnou turba je nutné vyměnit olejovou náplň vč. olejového a vzduchového filtru
- Před výměnou oleje doporučujeme udělat výplach motoru, pro odstranění všech usazenin
- Před montáží nového turba je nutné vždy kontrolovat tlak oleje a to jak za studena, tak hlavně za tepla
- Zkontrolovat, případně vyměnit přívodní hadici sání, střepiny s poškozeného turba se mohou dostat klidně až do filtr boxu.
- Zkontrolovat, případně vyčistit nebo vyměnit tlakové hadice a intercooler
- Před prvním startem motoru po montáži turba, dostatečně zalít turbo olejem
- Po prvním startu nechat motor běžet na volnoběh až do zahřátí motoru
K výplachu motoru doporučujeme používat Pro-Tec Engine Flusch.
A následně k ochraně nového turba a také všech ostatních součástí motoru Pro-Tec Oil Booster.
Velmi vhodné, též používat preventivně, při každé výměně oleje. Přípravky je možno zakoupit u nás.
Nejčastější závady turbodmychadel
Axiální ložiskoRadiální ložiskoTurbínové kolo a hřídelíTurbínové koloKompresorové koloKompresorové koloLožisková skříňVíko ložiskové skříně na straně kompresoruKompresorové koloKompresorové koloRadiální ložiskoTurbínové kolo
Ložiska turba provozované dlouhodobě na LongLife výměny oleje.
Všechny tyto poškození mají nejrůznější druhy příčin ( jízdní styl, mazání, nekvalitní díly turba, vyvážení, nespávná montáž a jiné. ), které je nutno odhalit a také je zcela nezbytné vyměnit všechny poškozené díly, např. ložiskovou skříň - tu skoro nikdo nemění.